Diversos alumnes de l’acidH han participat en el projecte MOSAICO DE SONIDOS, a través del qual han pogut tocar amb els músics de l’OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya).
Després de gairebé un any i mig d’assajos i preparació, els participants de l’acidH han interpretat amb molt d’èxit l’obra “La flor más grande del mundo”, tocant alguns instruments i ballant, juntament amb els músics de l’OBC. La felicitat de tots els participants per la feina ben feta i l’emoció del públic van omplir l’Auditori.
Els dies 17, 18 i 19 de febrer es va presentar el concert de temporada de l’OBC: dues obres de Mozart i Brahms dirigides pel prestigiós director Kazushi ONO. Com a preliminar, vam tenir l’ocasió d’escoltar, per primera vegada, l’obra “La flor más grande del mundo”, d’Emilio Aragón basada en el conte de José Saramago interpretada pels musics de l’OBC i les persones amb Discapacitat Intel·lectual participants del projecte.
Durant un any i mig, alguns membres de l’OBC amb Vicent Pérez (trombó) i Ana Galán (violí) al capdavant, han intercanviat experiències i assajos amb les persones amb discapacitat intel·lectual de la llar residència Vilamarí d’acidH i d’altres centres com el CO Bogatell, Sant Pere Claver Residència Tres Pins, Centre Ocupacional TEB, Taller Ocupacional Ariadna i Centre Ocupacional Finestrelles. Fins al dia del concert, tan esperat per tothom.
Mosaicos de Sonidos és un projecte a nivell nacional impulsat per l’AEOS (Asociación Española de Orquestas Sinfónicas) que ha comptat amb la participació de 14 orquestres, més de 1000 músics i persones amb Discapacitat intel·lectual interessades en la música. En el cas de Barcelona, ha comptat amb la participació de l’OBC.
“Els espectadors vam gaudir d’una interpretació magnífica i emotiva i vam sentir les hores d’assajos i dedicació que hi havia al darrere. Els nostres usuaris, emocionats i contents de saber que la seva interpretació havia estat un èxit i que tot l’esforç havia valgut la pena”, comenta Elena Godoy, responsable de l’àrea d’Habitatges de l’acidH.
L’Elena comenta també que ha estat un any i mig intens, de trobades mensuals per aprendre’s la partitura i d’assajos més freqüents a mida que s’apropava el gran dia. “Per a ells ha estat un resultat increïble i meravellós que els ha permès conèixer gent nova, sentir-se com un músic més, com un integrant més d’aquella peça musical i superar les pors a pujar a un escenari”.
D’altra banda, tots els professionals (músics i educadors) que han participat, han mostrat molta implicació, un tracte fantàstic amb els “aprenents” i moltes ganes de passar-ho bé i gaudir amb el projecte. Tots han coincidit en una cosa: “els encantaria participar de nou si es tornés a plantejar un projecte similar”.